Detta är en blogg

Detta är en blogg är ett ställe förvirrade själar kommer till för att läsa om en annan förvirrad själs olika vedermödor i dagens samhälle. Varning utfärdas för att det blir en smula cyniskt och en smula misantropiskt ibland.

Tuesday, December 19, 2006

Filmtittande på hög nivå.

Oja det var en jäklans massa filmtittande. Jag är lite stolt över mig själv. Fast jag var en smula rastlös efter ett tag. Först kollade jag på Clerks II som var en ganska trevlig film, men det brukar Kevin Smith filmer vara. Den var väl inte så jätte bra, men det gick å titta på utan att få alldeles för stora psykiska men.

Sen tittade jag på en lite konstig film Death of a President. Som var ganska konstig. Den handlar om mordet på George W. Bush i Maj 2007. En ganska så dålig film om jag får säga det själv. Det går väl ganska så lätt att gissa sig till vad den innehåller, en hel del anti-amerikanska klyschor och slagord. Jag hade nog hellre suttit å läst Ravenhill i en och en halv timme, än sett den filmen.

Som tur var så avslutade jag kvällens filmtittande med en riktigt lysande film, eller ja, ganska så bra iaf. See No Evil. En härlig liten slasherrulle. Den handlar om Jakob Goodnight som spelas av Kane som är en snäll farbror som hjälper massa ungdomar. Han har fått lära sig att all synd sitter i ögonen, så han tar helt enkelt ut deras ögon och dödar dem så de är syndfria när de dör. En helylle kille helt enkelt. Men nu kommer det massa ungdomar och poliser som skall försöka förstöra för honom och hans hem. Vilket han givetvis inte tycker om. Den är ganska så brutal och blodig, och en jäkla massa insekter. Men en riktigt bra film faktiskt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home