Detta är en blogg

Detta är en blogg är ett ställe förvirrade själar kommer till för att läsa om en annan förvirrad själs olika vedermödor i dagens samhälle. Varning utfärdas för att det blir en smula cyniskt och en smula misantropiskt ibland.

Tuesday, December 19, 2006

Korv å annat.

I lördags började det dra ihop sig till våran årligen återkommande festlighet, Willes oktoberfest, en tradition som började samma år som jag flyttade till Göteborg, och som har hållt sedan dess. Det kommer folk överallt ifrån för denna oerhörda festlighet. Ted kom hem ifrån Oslo till exempel, och han hade sin arméhjälm med sig, det är något som kan behövas på oktoberfesten, fråga bara Johan, Wille kastade knivar på honom en gång, inte så snällt, fast det var ju inte med mening iofs, men ändå.


Maten bestod av vanliga tyska saker, gråa korvar, vanliga korvar, potatissallad och surkål. mmmmmm. Till detta serverades förstås öl och Kirchwasser(?) som är nån typ av körsbärssnaps. Jättegott.


Maten intogs som vanligt med tysk folkmusik och tyska visor, med en å annan tysk snapsvisa till. Sen blev det förstås dans i konstiga hjälmar, iaf från Ted och Willes sida. Medan vi mer skötsamma karlar satt och tog det lite lugnt och diskuterade konstiga saker.

Tyvärr så var jag tvungen att bryta upp lite tidigare eftersom jag hade lite andra planer för kvällen oxå. Men de blev inte så heller. Fast det var ganska så trevligt, för när jag sentomsider dök upp på terassbaren för att leka med diverse obskyra IR-folk så var bara Antonia där, det är iofs inte så bara, men ändå. Men till min överraskning så var oxå Anna och Maria från Mullsjö där, varav jag inte har sett nån av sen vi brukade umgås på högstadiet. Himlans roligt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home