Detta är en blogg

Detta är en blogg är ett ställe förvirrade själar kommer till för att läsa om en annan förvirrad själs olika vedermödor i dagens samhälle. Varning utfärdas för att det blir en smula cyniskt och en smula misantropiskt ibland.

Wednesday, March 01, 2006

Massa grejer

Anna tvingade mig att svara på massa frågor, så det är väl inte så mycket annat att göra.

A is for age: Om 2 veckor har jag levt ungefär 1/3 av mitt liv, för då fyller jag 25.
B is for booze of choice: Öl
C is for career: Studerande lastbilschaufför.
D is for your dad's name: Jan-Ola
E is for essential items to bring to a party: En kompis, ifall det skulle bli tråkigt ;)
F is for favourite song at the moment: Kataklysm - The Tradgedy i Preach
G is for favourite game: NES
H is for home town: Mullsjö
I is for instruments you play: Nästan alla Bleckblåsinstrument, Gitarr, Bas och mungiga
J is for jam or jelly you like: Hallon, Hjortron och Svartvinbär.
K is for kids: Nepp.
L is for living arrangements: I en skabbig studentetta på 20 kvm.
M is for mother's name: Noomi
N is for name of your crush: Ingen kommentar för tillfället.
O is for overnight hospital stays: 5
P is for phobias: Nej tack, inte vad jag har stött på iaf. Möjligtvis såna där små läskiga småbockar och Mikael på fyllan.
Q is for quotes you like: ”Jag tycker om kvotering till exempelvis politiska uppdrag. I vårt parti har vi en sådan regel när det gäller kvinnor och politiska uppdrag. På arbetsmarknaden är det svårare eftersom det krävs viss kompetens för ett visst jobb.” --Margareta Winberg.
”Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögner.” --- Friedrich Nietzsche
”Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss” Okänd S-politiker
"Vi ligger alla i rännstenen, men somliga av oss tittar på stjärnorna." Oscar Wilde
R is for relationship that lasted the longest: Jättelänge iaf om man räknar tillåfrån tiden.
S is for sartorial style: Jeans, T-shirt, Tröja, har hört ryktas att jag klär mig som en rocker, vad nu det kan innebära... Om det nu är vad "sartorial style" innebär...
T is for time you wake up: 12-14 tiden.
U is for underwear: Boxer
V is for vegetables you love: Lök, Vitlök, Morot, Tomat m.fl.
W is for weekend plans: På fredag är det Kalas, och på Lördag är det oxå kalas.
X is for x-rays you've had: Massor
Y is for yummy food you make: Massa kul. I går blev det nån typ av taco-pasta grej, med massa bacon.
Z is for zodiac sign: Fisk
Å är för åt dem som du vill skicka listan vidare till: hmm, kanske till Tina så hon uppdaterar sin blogg nån gång.
Ä är för älsklingstrend: Vet inte riktigt, jag gillade när alla skulle ha tumringar, de var kul.
Ö är för en önskan just nu: Att det skall sluta snöa, å att snön skall försvinna. Sen skulle det vara trevligt att bli färdigpluggad snart.

Det var nog allt.

3 Comments:

Blogger Anna said...

skulle vara kul att höra dig spela alla dessa instrument ;)

7:43 AM  
Blogger Oskar said...

Antingen får du dyka upp på mitt 25-årskalas, fast du får du förmodligen bara hör amig spela gitarr eftersoim det är det enda instrumentet i min ägo för tillfället... Eller så får du tvinga Ekis att vara kvar i Umeå när min mamma åker uppp till Ö-vik så kanske jag hänger på.Det blir lixom lite långt annars.... Eller så får du hitta på nåt som ä attraktivt nog för mig at följa med min mor till Ö-vik i sommar, å gärna fixa ledigt för mig till det. Annars skall jag till Arvika festivalen om jag få ledigt, det är lite valet å kvalet för min del antingen Arvika eller Ö-vik...

6:33 PM  
Blogger Anna said...

Oj, många val, fast ändå inte...

1:56 PM  

Post a Comment

<< Home