Detta är en blogg

Detta är en blogg är ett ställe förvirrade själar kommer till för att läsa om en annan förvirrad själs olika vedermödor i dagens samhälle. Varning utfärdas för att det blir en smula cyniskt och en smula misantropiskt ibland.

Tuesday, October 31, 2006

Fortfarande sjuk..

Fortfarande sjuk. Inge skoj alls. Fast inte lika farligt längre, men ändå. Ingen som vill bjuda mig på soppa? Har hört att det är nån typ av universalmedicin iaf om man får lita till tv-serier och filmer. Fast jag börjar bli en smula hungrig och det brukar vara ett bra tecken på att jag börjar friskna till, men man vet ju aldrig.

Har suttit och myst till två filmer idag Mark of a Murderer och Strandvaskaren, ganska så trevligt. Mark of a Murderer var sådär bra, trots att Robert de Niro var där och hängde, men Elisha Dushku från Buffy var med och det lyfte filmen oerhört mkt. Strandvaskaren var jag lite smått negativ till, till en början iaf, men den förvånande mig rejält, för den var faktiskt en riktigt bra film, inte riktigt vad jag hade väntat mig, framförallt inte av en svensk skräckfilm med massa såpoperaskådisar. Men som sagt mycket bra film, jag kanske måste börja kolla på såpoperor bara därför, men det kanske inte finns några såna kvar längre, jag har inte så stor koll på det. Får väl undersöka saken.

Nu sitter mina klasskompisar och dricker öl. Lite smått avundsjuk. Jag vill oxå dricka öl. Fuskisar, men men, vad skall man göra. Jag skall nog krypa ihop och antingen kolla på Buffy-filmen eller på Nacho Libre (wrestlingfilmen med Jack Black) kan nog bli spännande. Jag undrar lite varför jag inte kan länka till saker längre, nån som har ett bra förslag, skall testa med Mozilla istället, det kanske funkar då, får väl se.

Nu ringde det på min dörr. Det var massa hemska ungdomar utklädda till konstiga saker, så jag öppnade inte, kan det vara så att det är såndäringa Halloween idag, eller vad. Hoppas folk slutar med såna saker. Jag tycker att det är dags med lite civil olydnad mot de små rackarna, så de lär sig att man skall låta bli såna saker. Det är ju helt bissart(hur stavas bissart/bizzart/biccart eller va?). När jag blir stor så skall jag minsann inte gå runt å tigga godis av folk, usch. Dumheter. Jaja vad är en bal på slottet som ungdomarna brukar säga nuförtiden.

4 Comments:

Blogger samtalmedsolen said...

Den där strandvaskaren tror jag Orvar på filmkrönikan sågade totalt... men han brukade ju såga det mesta...

Men har du aldrig tiggt godis/öl av någon ;)

10:46 AM  
Blogger Oskar said...

Där ser man. Fast Orvar är ju lite konstig, å man skall inte lyssna så mkt på honom. Den var bra. Det var definitivt inte världens bästa film jag nånsin har sett, långt därifrån, men den var helt ok.

Inte på Halloween. När jag var liten så tiggde man godis på påsk, av nån anledning.

11:33 AM  
Blogger samtalmedsolen said...

Har du sett den där skräckisen The Village - den gillade jag, kom för 2 år sen.
Jag hade inte heller något emot strandvaskaren.
Har du sett den ganska nya filmen Besatt - Om Emily Roses exrocism. Den va bra tyckte jag.

Oskar, var du en liten transa på påsk när du tiggde godis*hihihi*
Konstiga seder- lära branen att tigga och vara odrägliga!

11:54 AM  
Blogger Oskar said...

Du menar den där av M Night Shenenigans, den var intressant på så sätt att de visade hur den slutade i trailern, det var en ganska intressant taktik.

Klart att man sprang runt å transade lite, tänk hur det skulle sett ut annars.

2:46 AM  

Post a Comment

<< Home