Detta är en blogg

Detta är en blogg är ett ställe förvirrade själar kommer till för att läsa om en annan förvirrad själs olika vedermödor i dagens samhälle. Varning utfärdas för att det blir en smula cyniskt och en smula misantropiskt ibland.

Tuesday, February 13, 2007

Fultenta

jg har haft en rikitgt liten fultenta idag. Oerhört ekal och ganska så dålig om jag får säga det själv. Det är lite jobbigt när man inte inser vad det är för mening med frågorna på tentan, förutom att man får gå ut och dricka en öl eller 7 på kvällen efteråt, det känns lite som att tentan förlorat sin mening då. Sista frågan på entan som ett exempel handlade om att vi skulle ge ett referat på en diskussion i en av våra kursböcker. Det var ganska märkligt om jag få säga det själv. En salstenta, och ge ett referat. Inte att vi på något sätt skulle använda oss av den informationen vi hade läst och lärt oss(eller iaf vissa av oss som hade pluggat, Anja din lilla buse) utan det handlade om att ge ett referat av vad diskussionen handlade om. Jag förstår inte riktigt varför det skulle vara intressant, det är ju bara att läa boken i såna fall. Det är väl mer intressant att kunna använda det såsom Anja kunde. Eller är det jag som har missförstått meningen med tentan kanske? Det skulle jag väl inte tro. Det är ju faktiskt mig det handlar om. Det finns inte en möjlighet att jag skulle missförstå saker, det är herr Karlsson fel, alltihopa. Fy på dig.

Men i vilket fall så hann jag med att gå å dricka tentaöl idag. Himla trevligt. Jag har knappt vart ute sen i början av December så det kändes jättemysigt att hänga lite med alla fina männsikor i min klass, eller det var trevligt att hänga med de 3 viktigaste, å några till.

Förövrigt så råderjag i stort sett alla, att kolla in Sarah Silverman, roligare filur var det längesen jag såg. Finns en hel del på Youtube, om dte är av intresse.

Jag hade en liten tanke om journalisters roll versus Standup komikers roll, som jag gick och filurade på ett tag, men jag kommer inte riktigt ihåg vad jag filurade om, så ni kan ju tänka på saken och se om ni kommer på nåt spännande, det kan ju hända att det var det jag filurade om. Det var iaf väldigt intressant.

Jaja. Ha en trevlig dag. Jag skall dricka Whiskey och kolla på film, tror jag skall kika på Hardrock Zombies igen, en oerhört bra film.

Tata

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jamen serrö jag har filurat på antropologernas roll versus standup-komikernas roll. De har ju i princip samma uppgift. Att observera samhället. Fast med humor och spydighet. Jag kanske borde bli standup-komiker istället. Ska gå till syo imorgon. Du förstår väl att jag måste hitta på ett namn till dig med nu. Varför har jag inte gjort det innan?

1:27 AM  
Anonymous Anonymous said...

Eftertentaöl.... Ljuva tentaöl!

1:23 PM  
Anonymous Anonymous said...

Det går inte att missförstå meningen med tentor eftersom examinatorerna själva inte har en aning om varför de frågar, däremot kan man som sagt inte alltid förstå vad de menar eftersom allt bara är för att ni ska grillas. Någon beständig kunskap är svårt att få när man gör salstentor. Kul blogg.

Trent

11:48 PM  
Blogger Anna said...

du har blivit utmanad ;)

11:01 AM  

Post a Comment

<< Home