Detta är en blogg

Detta är en blogg är ett ställe förvirrade själar kommer till för att läsa om en annan förvirrad själs olika vedermödor i dagens samhälle. Varning utfärdas för att det blir en smula cyniskt och en smula misantropiskt ibland.

Monday, May 08, 2006

Oj

Jag var på väg över Älvsborgsbron en dag, och upptäckte att det var en fil stängd, och då blir man ju lite nyfiken varför det var så. Det första jag såg var att det stod massa brandbilar och brandmän som tog på sig våtdräkter, och då bröjade man ana oråd. Sen såg jag tre polisfarbröder som stod å hängde vid kanten på bron och då såg jag att det satt en man ute på avsatsen och pratade med poliserna. Lite läskigt, nog för att han såg ut att vara ganska nöjd med sitses eftersom han rökte och drack kaffe, men det var ett lite märkligt ställe att sitta på tycker jag själv.

Men jag undrar lite om han bestämde sig för att hoppa eller inte. Har inte sett nåt i tidningarna eller så, så det skulle vara skönt att veta. 3/5 eller 4/5 tror jag att det var. Men är det nån som vet kan ni väl säga till.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Nja, det är bruklig sed inom media att inte raportera om självmord. Mkt möjligt att det var notis om uttryckning i 24h men inte mer. Lite lustigt, för cirkus ett år sedan såg jag en annan kille som satt och grät vid en pelare på älvsborgsbron och det var massa poliser och brandmän, men å andra sidan så är det ju ett ganska vanligt ställe att hoppa ifrån...

5:36 PM  

Post a Comment

<< Home