Detta är en blogg

Detta är en blogg är ett ställe förvirrade själar kommer till för att läsa om en annan förvirrad själs olika vedermödor i dagens samhälle. Varning utfärdas för att det blir en smula cyniskt och en smula misantropiskt ibland.

Thursday, May 11, 2006

Tips från Coachen II

1. Ayn Rand - Hymn. Grymt bra bok tycker jag iaf. I stil med 1984 och A Brave New World.
2. Ayn Rand - Urkällan. Har inte läst klart, men hittills är den grymt läsvärd. Om jag ändrar mig säger jag till.
3. Hotel Rwanda. Film om inbördeskriget i Rwanda mellan hutuer och tutsier. En hel del om FN´s roll för de etniska rensningarna. Läskigt värre.
4. Evil Ed. Svensk splatter film med Gert Fylking som SWAT-team leader.
5. Buffy. Buffy är alltid Buffy å alltid bra.
6. Heaven Shall Burn. Ett mkt bra band, trots sitt lite fjolliga yttre.
7. Chokladbollar. Klassiker.
8. Korsord. Metros är skoj för det går snabbt å fint.
9. Grillning med en Öl eller tre. Aldrig dåligt.
10. Ketchup å gammeldags makaroner. Mumsigt värre.
11. En fläkt. Bra bra bra. Hade nog avlidit utan min fläkt.
12. Vårfest på Teologen 31/5. Kom dit eller var en fjant.

Nu har jag inte så mkt mer att tipsa om för tillfället. Men det kommer nog.

2 Comments:

Blogger Anna said...

Buffy är fin, korsord kan jag endast lösa med min ömma moder, vad är gammeldags makaroner? låter lite läskigt, fest - inte visste jag att jag var bjuden ;)

10:33 AM  
Blogger Oskar said...

Buffy är nästan det bästa som finns, efter skägg då kanske :)

Kungsörnens gammeldags makaroner, har du aldrig fått några såna? :O Stackars Anna, jag skall tvinga Ekis fixa några åt dig, eller så får jag skiacka några på posten.

Du är väl alltid bjuden, vad jag vet iaf. Fast det skall tydliegn vara maskerad, men det får väl funka

6:05 AM  

Post a Comment

<< Home