Detta är en blogg

Detta är en blogg är ett ställe förvirrade själar kommer till för att läsa om en annan förvirrad själs olika vedermödor i dagens samhälle. Varning utfärdas för att det blir en smula cyniskt och en smula misantropiskt ibland.

Friday, September 02, 2005

Så är det

Jaha, nu har den nya terminen oxå dragit igång, himla spännande. Jag läser en 20 poängskurs i det mycket intressanta ämnet Religion och Politik. Något som kan bli väldigt intressant så småningom. Just nu är det mest religionsfenomenologi, nog för att det är spännande och så, så är det lite väl mycket upprepning, då jag har läst det tidigare. Det är lite spännande dock att vi har en antropolog som föreläser så det är lite annat perspektiv än nar jag hade en religionshistoriker.

Sitter just nu och försöker ta nig igenom boken "Niytt blickk på Religion" som är på norska, vilket inte är helt lätt att läsa eftersom jag får bilder av en hurtig norrman i toppluva och en stickad tröja med renar på. Och en sån som pratar om James Frazer kan se lite märkligt ut, det är inte riktigt så jag ser Frazer intressenter. men men det funkar väl.

5 Comments:

Blogger Anna said...

själv läser jag en extrakurs; religion och politik i USA, mer intressant än det andra som jag har fått för mig att läsa...

8:08 AM  
Blogger Oskar said...

hehe. Det är ju skönt att du låter så motiverad.

Jag har planer på att kanske läsa nåt åt det hållet, för vi kan välja lite, emn jag är inte säker dessutom är jag nog mer intresserad av mellanöstern, men det skadar ju inte att ha lite koll på USA heller på det sättet.

9:45 AM  
Blogger Anna said...

Mellanöstern är aldrig fel, motiverad, nja, jag är ju just nu 5 poäng från min magister i statsvetenskap och socialpsykologin med dess queerteori känns inte så intressant just nu, men förhoppningsvis ändras såväl kursen som jag...

10:24 AM  
Anonymous Anonymous said...

Varför har du inte en svenska utgåvan???

2:07 PM  
Blogger Oskar said...

Anna: Nä mellanöstern är alltid spännande, det händer alltid grejer där. Ojdå, det är klart att det kan bli lite segt ibland,men det brukar väl gå över, eller kanske iallafall.

Mikael: För att den inte fanns på svenska när jag köpte den.

3:49 AM  

Post a Comment

<< Home